Foto: Publicitātes attēli
Pirmo reizi kopš dižķibeles perioda beigām 2010. gadā kopējais vieglo pasažieru auto un vieglo komerctransporta tirgus Latvijā piedzīvo kritumu – trīs procentu apmērā, salīdzinot ar pērnā gada februāri. Šogad februārī Latvijā kopā reģistrēta 861 pasažieru automašīna un vieglais komerctransports ar masu līdz 3,5 tonnām, portālu "Delfi" informēja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijā (LPAA).

"Klientu plūsmas kritums auto salonos jau bija novērojams aizvadītā gada novembra un decembra mēnesī, bet milzīgā Valsts policijas automašīnu iepirkuma rezultātā reģistrējamais jaunu auto skaits pērnā gada novembrī, decembrī un šāgada janvārī mākslīgi palielināja auto tirgus statistiskos rādītājus," situāciju tirgū skaidro LPAA prezidents Andris Kulbergs. Vērtējot atsevišķi, vieglo pasažieru auto tirgus nokrities pat par pieciem procentiem, bet vieglā komerctransporta tirgus kāpis par 13%.

"Šābrīža klientu pasivitāte ir saistīta ar negatīvo fonu banku sektorā – Krājbankas un "Swedbank" nedienām, kas ir bijis sitiens patērētāju trauslajai stabilitātes apziņai. Jaunu auto tirgus ir pirmais, kas izjūt sabiedrības svārstības," uzsver Kulbergs. "Otrs faktors, kas ietekmējis jaunu auto pirmreizējo reģistrāciju skaita samazinājumu, ir straujais "Volkswagen" (VW) re-eksporta apjoma kritums, salīdzinot ar pērnā gada februāri."

Kulbergs ir pārsteigts, ka tirgus kritums novērojams pat pie labvēlīgiem auto finansēšanas nosacījumiem un līzingu kompāniju aktivitātēm, kas, piemēram, bija daudz ierobežotāki aizvadītā gada februārī. "Cerēsim, ka negatīvā tendence ir bijusi tikai viena mēneša – februāra – izņēmuma gadījums, un marts līdz ar pavasara atnākšanu atgriezīs auto tirgū augšupejošo tendenci."

Februārī pieprasītākās pasažieru automašīnas bijušas "Nissan Juke" (pārdoti 40 spēkrati) un "Ford Focus" (36), bet no vieglā komerctransporta – "Morcedes-Benz Sprinter" (21), "VW Caddy" (14) un "Renault Master" (13).

Mazajā klasē februārī pirmreizēji reģistrēti 14 "FIAT 500", kas liecina par itāliešu automašīnu atgriešanos Latvijas tirgū, un trīs "VW up!"; kompaktklasē: 36 "Ford Focus" un 20 "VW Golf"; apvidus klasē: 22 "Mitsubishi Outlander" un 16 "VW Tiguan", bet lielā apvidus klasē: 18 "Toyota Land Cruiser" un deviņi "Mitsubishi Pajero". Pavisam februārī pārdots 261 apvidus automobilis, tādējādi stabili turpinot Latvijas tirgus tendenci šim segmentam – trešā daļa no jauno automašīnu kopskaita.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!