Foto: LETA
Maskavas valdība plāno jau tuvākajā laikā pārtraukt Krievijas vecākās autorūpnīcas ZIL darbu, kā arī pārdot savu daļu Jelgavā atvērtajā autobusu ražotnē "Amo Plant", žurnālistiem paziņoja Maskavas mēra vietnieks ekonomiskās politikas jautājumos Andrejs Šaronovs.

Viņš informēja par Maskavas valdības plāniem pārdot savu daļu ražotnē Latvijā "Amo Plant", kas izveidota ZIL sadarbojoties ar Latvijas uzņēmumu "Ferrus". "To privatizēs. Pēc speciālistu vērtējuma mēs jūtam, ka to privatizēs," klāstīja Maskavas mēra vietnieks.

"Jo vairāk mašīnu tiek izgatavotas, jo vairāk zaudējumu," Šaronovs teica par ZIL autorūpnīcu.

Tāpat viņš informēja žurnālistus par Maskavas valdības plāniem pārdot valstij piederošo daļu autobūves uzņēmuma "Avtoframos", kas ražo automašīnas "Renault". "Viņi ["Renault"] apstiprināja, ka turpinās strādāt Maskavā, palielinās modeļu klāstu un palielinās lokalizācijas pakāpi," klāstīja Šaronovs.

Izveidota darba grupa, kas izskatīs variantus, kā attīstīt teritoriju Nagatinas palienē, kur atrodas ZIL rūpnīca.

Pagaidām paredzēts, ka tur turpināsies rūpnieciskā ražošana, teica Šaronovs, piebilstot, ka tā var nebūt arī automašīnu ražošana.

Viņš skaidroja, ka "ZIL teritorijas attīstība tiek izskatīta tādēļ, lai radītu darba vietas, kā arī dzīves vietas un mājokļus, lai tur dzīvojošie cilvēki varētu atrast darbu".

"Ir ideja šajā teritorijā izvietot lielu universitāti, kas apvienos virkni augstskolu, kultūras teritoriju," piebilda Šaronovs.

Gandrīz gadsimtu ilgajā vēsturē, ko ZIL veidoja kopš 1916.gada, rūpnīca izgatavoti vairāki miljoni kravas automašīnu, desmitiem tūkstoši autobusu un dažādu klašu automašīnas.

Informācija, ka mašīnbūves "Amo Plant" autobusu ražotnei Jelgavā nāksies meklēt investoru, jo Maskavas valdība plāno atbrīvoties no ražotnes, izskanēja jau decembrī.

Par Maskavas valdības plāniem pārdot Jelgavas rūpnīcu toreiz uzzināja Valsts prezidenta Valda Zatlera vizītes laikā Krievijā.

"Amo Plant" ir viens no bijušā Maskavas mēra Jurija Lužkova projektiem, kas nav guvis viņa pēcteča atbalstu. "Tikšanās laikā ar prezidentu jelgavniekiem tika skaidri pateikts, ka vienīgais, ko var izdarīt Jelgavas dome, - palīdzēt atrast jaunu investoru, jo Maskavas pašvaldība nenodarbosies ar komercdarbību un pārdos arī citas tai piederošās rūpnīcas," situāciju komentēja Rīgas mērs Nils Ušakovs.

"Amo Plant" projekta realizācijā ir ieguldīti aptuveni 30,885 miljoni eiro (21,7 miljoni latu), kas galvenokārt ir Maskavas valdības piešķirtie līdzekļi. Līdzekļus projektā ieguldījis arī uzņēmums "Ferrus" un Jelgavas pilsētas pašvaldība.

Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, "Amo Plant" lielākais akcionārs ar 92,6% ir Maskavas valdība, Krievijas autoražotājs ZIL ar 4,4%, kā arī Jelgavas pašvaldība un Latvijas uzņēmums "Ferrus". Kopuzņēmums izveidots 2005.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!